22 marca 2016

Dobre podejście = dobra zabawa ?

  Mówi się, że dobre nastawienie gwarantuje dobrą zabawę. Jednak czy to prawda i czy zawsze się spełnia? W dzisiejszym poście chciałabym rozważyć wszystkie możliwości oraz dać kilka rad jak dobrze się bawić.
 Na początku trzeba zauważyć, że są trzy rodzaje nastawienia: pozytywne, negatywne i z dystansem. Można też powiedzieć, że to wszystko zależy od tego czy jesteśmy realistami, optymistami czy pesymistami.  Wyobraźmy sobie, że zapraszają nas na imprezę. Od początku bardzo się cieszymy, ponieważ wiemy, że będą tam sami znajomi, a organizator obiecuję, że zapewni nam dobrą muzykę, picie, jedzenie oraz tam jakieś napoje wyskokowe. Jednak zapominamy, iż nasz kochany solenizant jest kompletnym nieogarem i nic nie umie zorganizować. Przez cały tydzień przygotowywaliśmy się do tej imprezy, szykowaliśmy ubrania, makijaż itd. Po przyjściu na imprezę zauważamy, że NIC nie jest przygotowane. Muzyka jak z wiejskiego wesela, jedzenie za kilka groszy z marketu, a picie jest jednak nie ma kubków i wszyscy muszą pić z gwinta (na szczęście są sami znajomi). Wszystko jakoś tam trwa, my oczywiście jesteśmy pewni, że impreza jeszcze się rozkręci. Gdy wszyscy są już nakręceni i "pod wpływem" nagle po 22:00 przyjeżdża policja, poniewaz organizator zapomniał uprzedzić mieszkańców o swojej uroczystości. Wszyscy rozchodzą się do domu, my czujemy się zażenowani, ponieważ kłóciliśmy się z rodzicami aby móc zostać na noc, a tym razem wracamy przed 23:00, a na domiar złego czujemy się zmęczeni próbą rozkręcenia imprezy, zamiast dobrą zabawą.
Na szczęście wizja takiej imprezy pojawiła się tylko w mojej głowie, a nie wydarzyła się na prawdę. Jak w tej sytuacji poradziłby sobie realista? Od samego początku wiedział, że Nasz Kolega nic zorganizować nie umie i nawet by się na imprezę nie wybrał. A pesymista? Jego nastawienie na kompletny nie wypał i brak zabawy w końcu się spełniły. A optymista? No to już wiecie z powyższego tekstu.
Jednak nie zawsze to tak musi wyglądać! Co zrobić, aby "dobre podejście = dobrą zabawą"? O to kilka moich wskazówek.
1. Gdy sam coś organizujesz zadbaj o to, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Już tydzień przed przygotuj sobie taką rozpiskę co będzie ci potrzebne, ile kasy trzeba wydać, kto przyjdzie, jaką muzykę goście chcieliby usłyszeć i ile wszystko ci zajmie.
2. Jeśli ty jesteś gościem popytaj znaomych co sądzą o tej imprezie i jakie szanse widzą na udanie się jej.
3. Wyluzuj. Pamiętaj o tym, że nie wszystko się musi udać, a liczy się tylko dobra zabawa, a nie to, że w czasie melanżu były puszczone Twoje ulubione piosenki.
4. Jeśli już wiesz, że to będzie klapa spróbuj zrobić coś, aby goście byli zadowoleni. Na przykład namawiaj wszystkich aby z Tobą zatańczyli.
5. Ktoś przystawia się do Ciebie i jest nachalny? Daj tej osobie jasno do zrozumienia, że nie jesteś nią zainteresowany i nie pozwól, aby zepsuła Ci zabawę.
6. I na koniec! Jeśli chcesz się trochę napić lub spróbować (wiadomo, że nie chodzi mi o soczek pomarańczowy) zrób to w zaufanym gronie znajomych. No chyba, że chcesz się upić i stać się Królem/Królową polskiego Internetu.
Mam nadzieję, że moja notka sprawi, że będziecie umieli znaleźć się w każdej
sytuacji podczas imprezy i będziecie się dobrze bawić.

Misiałki a czy Wy macie jakieś pomysły/patenty jak dobrze się bawić?

7 komentarzy:

  1. Świetny wpis! Z pewnością jestem optymistką i realistką jednocześnie!
    Uwielbiam tak pozytywne wpisy oraz Twojego bloga również!
    Karolina
    Mój blog: ♡ http://karolinaprzybyl.blogspot.com ♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem optymistką zdecydowanie, różowe okulary na nosie i to mój świat.
    Świetny blog.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wpis;)
    Racja należy imprezę organizowac bardzo dobrze, bo może to zakończyć się wtopą a co się z tym wiąze- znajmoi będą unikać twoich imprez :)
    zapraszam http://puuudi-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem optymistką będąc jednocześnie realistką. Trochę to skomplikowane :)
    http://mydreamand-i.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie napisałam tutaj jakim typem jestem ja :)

      Usuń
  5. Super poradnik. Wkrótce wyrządzam imprezę urodzinową. Przydał się ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Przydatny wpis :D
    Śliczny masz nagłówek :)
    Obserwuję dzoanablog.blogspot.com

    PS. Nominowałam Cię do LBA. Więcej szczegółów u mnie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. :)